Stichting Gehandicapte Kind ondersteunt TPA met € 10.000,-!

Team Para Atletiek ondersteunt iedereen met een fysieke handicap die graag wil sporten. Een van de programma’s is TPA juniors : een programma ontwikkeld voor kinderen met een fysieke handicap die wekelijks samen kunnen trainen met hun leeftijdsgenootjes zonder handicap. Via de trainingen komen kinderen met elkaar in contact en kunnen ze samen sporten. Het Gehandicapte Kind ondersteund TPA met een gift van €10,000.00.

Het Gehandicapte Kind streeft naar een samenleving waarin kinderen en jongeren met én zonder handicap samen opgroeien en samen leven. Met TP/A juniors- atletiektrainingen voor iedereen met en zonder fysieke handicap komt dat ideaal een beetje dichterbij.

Over Stichting het gehandicapte Kind SGK
Een samenleving waarin elk kind vriendjes heeft en geen gehandicapt kind alleen hoeft te spelen – dat is het ideaal van Stichting het Gehandicapte Kind. De meeste kinderen leren leven met hun beperking. Hun grootste handicap is dat ze niet mee kunnen doen en zich daardoor eenzaam voelen. Met steun van donateurs en vrijwilligers helpt Stichting het Gehandicapte Kind om speeltuinen, sportclubs en scholen toegankelijk te maken. Zodat kinderen met en zonder handicap elkaar ontmoeten, samen spelen en vrienden maken. Met als doel: geen kind zonder vriendjes! https://www.gehandicaptekind.nl/